עורך דין גירושין, מגשר גירושין

עורך דין גירושין, מגשר גירושין

זוגות רבים הנקלעים למשבר בחיי הנישואין או בחיי הזוגיות שלהם מגששים בערפל ומחפשים את הדרך הטובה והנוחה ביותר לסיומו של המשבר או לסיומו של הקשר ביניהם. לעיתים, יתייעצו עם חברים ובני משפחה בנושא, לעיתים יחפשו באינטרנט מידע אודות עורך דין או מגשר לגירושין, או יתורו אחר כתבות ומודעות בעיתונים, אבל יתקשו לקבל החלטה.

אם כן, מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בסיומו של קשר זוגי? צעד נבון ראשון הוא, פנייה לעורך דין אשר מתמחה בדיני משפחה או פנייה לעורך דין שהוא גם מגשר בדיני משפחה!

עורך דין כזה יידע לנתב את הבעיה לערוץ המתאים, אם לדרך של הליך משפטי ואם לדרך של גישור בין בני הזוג, תוך שמירה על מסגרת של ייעוץ משפטי נכון.

חיפוש המילים באינטרנט "עורך דין גירושין" בוודאי פתח בפניך עמודים רבים עם שמות שונים של עורכי דין. למי מהם לפנות? להלן מספר עצות לבחירה נכונה של "עורך דין גירושין":

  1. ניסיון בתחום – תחום המשפט רחב וכולל תתי תחומים רבים. אולם, מעטים הם עורכי הדין אשר מתמחים בתחום ספציפי אחד בלבד. לכן, כאשר מחפשים "עורך דין גירושין" יש לחפש סימוכין לכך שהוא אכן מתמחה בתחום זה ולא עוסק בקשת רחבה של נושאים אחרים שלא בענייני משפחה. זאת ניתן לראות על פי הנושאים הכלולים באתר האינטרנט או בפרסומים של עורך הדין אודות משרדו, על ידי תשאול אנשים שהתגרשו או ששכרו את שירותיו של עורך הדין. ככל שחיפושיך יעלו תוצאות כי מדובר בעורך דין שעוסק בתחום ספציפי זה, אזי יהיה זה עורך דין מתאים יותר לטיפול בך.
  2. תקופת הניסיון – עורך דין אשר צבר ניסיון רב לאורך שנות עבודתו בתחום דיני המשפחה, הוא עורך דין שיידע לאבחן נכונה את המצב אליו נקלעת ולהתאים עבורך את דרך הטיפול הנכונה. ניסיונו של עורך הדין בא לידי ביטוי בפסקי דין שניתנו לטובת לקוחותיו במשפטים שניהל עבורם, בהלכות שנקבעו בתיקים שניהל, במספר הלקוחות שהיו בטיפולו.
  3. המלצות חמות – מבני משפחה, חברים או מכרים, אשר נזקקו לשירות דומה וקבלת התרשמותם לגבי ההיבט המקצועי, דרך הטיפול והתוצאה מבחינתם.
  4. התרשמות אישית – מעורך הדין בפגישה פנים מול פנים. עורך דין אשר מזמין אותך לפגישת ייעוץ ראשוני, ללא התחייבות, ללא תמורה, ומציג בפניך ניתוח ראשוני של המקרה, כמו גם דרכי פעולה, עונה לשאלותיך, בכנות ובאופן ישיר, ומעורר בך את התחושה ש"ניתן לסמוך עליו".
  5. זמינות – עורך דין אשר זמין עבורך באופן מיידי, החל מקביעת פגישת הייעוץ ועד לקבלת התיק וסיום מוצלח של הטיפול בו.
  6. מקצועיות ועדכניות – בשנים האחרונות, הכנסת פעילה מאוד בחקיקת חוקים חדשים בתחום דיני המשפחה. לכן, יש צורך לוודא שעורך הדין, אשר עוסק בתחום זה, עובר השתלמויות הנוגעות לעדכוני חקיקה ופסיקה. ניתן לבדוק זאת דרך התעודות המעידות על היקף ההשתלמויות שעבר עורך הדין.

 

איך לבחור מגשר גירושין?

"מגשר – מי שתפקידו לסייע בידי בעלי הדין להגיע להסכמה על יישוב סכסוך שביניהם, בהליך גישור, בדרך של ניהול משא ומתן חופשי", כך קובע חוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד-1984.

כדי למלא תפקידו זה, צריך שיהיו בידי המגשר כלים מתאימים לכך. אולם, "מגשר גירושין" צריך כישורים והכשרות נוספות על אלו של מגשר. תקנות בתי המשפט (רשימת מגשרים) התשע"ד 2014 קובעות מי כשיר להיכלל ברשימת המגשרים בענייני משפחה.

  1. עורך דין בעל רישיון תקף, שעסק בחמש השנים האחרונות בענייני משפחה.
  2. הכשרה – עורך דין אשר השתתף ב"קורס גישור" במוסד מוכר וקיבל תעודה ובנוסף, בעל תעודה המעידה כי השתתף ועמד בדרישות "קורס השלמה בגישור משפחתי" במוסד מוכר.
  3. תקופת ניסיון – רק עורך דין אשר צבר ניסיון רב במהלך השנים בתחום "גישור גירושין", יידע לנהל את ההליך בצורה יעילה. רק מגשר שנמצא ברשימת "מגשרים במשפחה" במשרד הרווחה, הוא מגשר בעל ניסיון.

 

חשוב לדעת

על פי כללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), תשמ"ו-1986 "לא ייצג עורך דין אדם בעניין שדן בו כשופט או כבורר". לפיכך, היה ותהליך הגישור לא צלח והצדדים לסכסוך פונים לערכאות משפטיות, עורך דין ששימש כמגשר גירושין לא יוכל לייצג אף אחד מן הצדדים בהליך המשפטי.

לכן, מומלץ לערוך בירור מוקדם בשאלת הנתיב המתאים לפתרון הסכסוך: גישור או ייצוג משפטי. לאחר מכן יש להחליט האם כדאי לפנות למגשר ובמידת הצורך להשתמש בליווי של עורך דין בהליך הגישור.

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ה-2014

בחודש יולי 2016 נכנס לתוקפו החוק הנ"ל, שבמסגרתו מתנהל מעין הליך גישור חובה ביחידות הסיוע של בתי המשפט למשפחה ובתי הדין הרבניים. במצב זה ניתן להשתמש בשירותיו של עורך הדין לצורך ליווי וייעוץ במהלך פגישות המהו"ת (מידע, היכרות ותיאום) ביחידות הסיוע.

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא אימייל טלפון